Flexkozijn

Winnende royal flush speler

cropped flaticon straqmarketing 2 - StraQ-marketing marketingstrategie adviesbureau
Flexkozijn. Gedisciplineerde vakmensen met gedegen kennis en kunde om alle huiseigenaren van Nederland met plezier, warm te laten wonen. Gevestigd in Goor, is Flexkozijn één van de marktleiders op het gebied van kunststof kozijnen in Twente. Met een assortiment uiteenlopend van schuifpuien, buitendeuren, kiepramen, dakramen en dakkapellen, hebben zij voor elk raam in huis een kunststoffen en duurzame oplossing.

De doelgroep: huiseigenaren van middenklassen koopwoningen.

 

Flexkozijn-StraQ-marketing

Wanneer samenwerking bevalt, wordt het complete royal flush markting spel gestart.

online marketing - StraQ-marketing marketingstrategie adviesbureau

Online marketing

Om de doelgroep van Flexkozijn te bereiken, wordt de online marketing kaart ingezet. Via verschillende campagnes over het Google Netwerk en Sociale Media, is StraQ-marketing in de lead voor het bijhouden en aansturen van de advertenties. Hier komen tekst, afbeeldingen en video samen om naast het vergroten van de naamsbekendheid, klanten voor Flexkozijn te werven.

Klantreis - StraQ-marketing

Klantreis

Wanneer en hoe vaak staat de klant in contact met Flexkozijn? De route die de klant aflegt vanaf het eerste contact moment tot aan oplevering van de kunststof kozijnen is door StraQ-marketing in kaart gebracht. Zo werd duidelijk op welke punten contactmomenten ontbreken en op welke punten contactmomenten geoptimaliseerd moeten worden voor een optimale klantbeleving.

marketing-automation StraQ-marketing

Marketing Automation

Uit de klantreis blijkt dat Flexkozijn fysieke en telefonische contactmomenten veelvuldig inzet. De ontbrekende contactmomenten worden daarom vervuld met e-mailberichten. Die vanuit de marketing automation zo veel mogelijk automatisch zijn ingericht. Uiteraard zonder het persoonlijke contact tussen Flexkozijn en de klant uit het oog te verliezen.

website optimalisatie - straq-marketing

Website optimalisatie

Kort en krachtig blijkt niet de manier om klanten te werven voor Flexkozijn. Hierom en om ervoor te zorgen dat de website beter scoort in Google, wordt de website geoptimaliseerd met informatie. Informatie gericht op de vragen van potentiële en huidige klanten.  Dit vergt een nauwe samenwerking tussen de binnendienst van Flexkozijn en StraQ-marketing.

Overzicht in je campagnes en het behalen van je doelen dankzij StraQ-marketing dashboarding

Dashboarding

Online marketing gaat altijd samen met analyseren en optimaliseren, anders is het weggegooid geld. Voor het overzicht in deze resultaten wordt voor Flexkozijn een marketing dashboard gemaakt en bijgehouden. Op deze manier is continue inzichtelijk hoe het met de online campagnes gaat en waar bijsturing nodig is om gestelde doelen te behalen.

naamsbekendheid, groeien met je bedrijf, een duidelijk huisstijl en eenheid in de uitingen - StraQ-marketing brand improvement

Brand improvement

Flexkozijn bestaat uit ambitieuze mannen. Met continue nieuwe ideeën om uit te breiden en anderen wegen in te slaan om te anticiperen op de markt en haar omstandigheden. Nieuwe bedrijfstakken in een nieuw pand? Nieuwe logo’s met eenduidige uitstraling zijn in de maak! StraQ-marketing zorgt ervoor dat alle uitingen zowel tekstueel als visueel de Flexkozijn visie uitstralen.

Hoe het begon

online marketing - StraQ-marketing marketingstrategie adviesbureau

Instructie- en bedrijfsvideo’s

De doelgroep komt geregeld na plaatsing van één (of meerdere) producten van Flexkozijn, terug bij Flexkozijn met de vraag hoe de deuren op slot kunnen of hoe de openslaande deuren beide geopend kunnen worden. Voor Flexkozijn de reden om StraQ-marketing in te schakelen en het marketingspel te spelen met de online marketing kaart om de doelgroep te voorzien van instructievideo’s.  Het YouTube-kanaal van Flexkozijn is verder verrijkt met een bedrijfsvideo.  

een sterk merkverhaal dankzij StraQ-marketing

Naamsbekendheid vergroting met behulp van offline uitingen

Gedurende het proces van het maken van de instructievideo’s, speelde bij Flexkozijn de behoefte om meer uitingen te plaatsen om zo de naamsbekendheid van Flexkozijn te vergoten. Zodoende wordt nu ook gespeeld met de Brand improvement – kaart. StraQ-marketing ontwerpt met deze kaart verschillende uitingen in de recent ontwikkelde huisstijl van Flexkozijn. Hieronder vallen onder anderen vlaggen voor bij de plaatselijke voetbalvereniging en bus bestikkering.

“Een resultaatgericht, no nonsense professional met gedegen kennis van haar vakgebied. Wordt geruisloos een onvervangbaar waardevol lid van je team.”

Janarthanan Sundaram, Bright Access

“Het meedenken en meedoen is een winnende combinatie die ik maar zelden tegenkom. "

StraQ-marketing heeft vanaf dag 1 met ons meegedacht en niet alleen heel treffend duidelijk gemaakt wat er nodig was, maar ook actief ondersteund om het allemaal voor elkaar te krijgen. En tips gegeven hoe zo efficiënt mogelijk om te gaan met het budget. StraQ-marketing adviseert niet alleen, maar doet ook met je mee.
Ik beveel StraQ-marketing van harte aan voor iedereen die wel het resultaat wil, maar niet alles zelf wil doen.

Maurice Pahladsingh, ondernemer (Stem Divers)