Flexkozijn
Winnende royal flush speler

De doelgroep: huiseigenaren van middenklassen koopwoningen.
Wanneer samenwerking bevalt, wordt het complete royal flush markting spel gestart.

Online marketing
Om de doelgroep van Flexkozijn te bereiken, wordt de online marketing kaart ingezet. Via verschillende campagnes over het Google Netwerk en Sociale Media, is StraQ-marketing in de lead voor het bijhouden en optimaliseren van de advertenties. Hier komen tekst, afbeeldingen en video samen om naast het vergroten van de naamsbekendheid, klanten voor Flexkozijn te werven.

Klantreis
Wanneer en hoe vaak staat de klant in contact met Flexkozijn? De route die de klant aflegt vanaf het eerste contact moment tot aan oplevering van de kunststof kozijnen is door StraQ-marketing in kaart gebracht. Zo werd duidelijk op welke punten contactmomenten ontbreken en op welke punten contactmomenten geoptimaliseerd moeten worden voor een optimale klantbeleving.

Marketing Automation
Uit de klantreis blijkt dat Flexkozijn fysieke en telefonische contactmomenten veelvuldig inzet. De ontbrekende contactmomenten worden daarom vervuld met e-mailberichten. Die vanuit de marketing automation zo veel mogelijk automatisch zijn ingericht. Uiteraard zonder het persoonlijke contact tussen Flexkozijn en de klant uit het oog te verliezen.

Website optimalisatie
Kort en krachtig blijkt niet de manier om klanten te werven voor Flexkozijn. Hierom en om ervoor te zorgen dat de website beter scoort in Google, wordt de website opnieuw ontworpen en geoptimaliseerd met informatie, gericht op de vragen van potentiële en huidige klanten. Dit vergde een nauwe samenwerking tussen de binnendienst van Flexkozijn en StraQ-marketing.

Dashboarding
Online marketing gaat altijd samen met analyseren en optimaliseren, anders is het weggegooid geld. Voor het overzicht in deze resultaten wordt voor Flexkozijn een marketing dashboard gemaakt en bijgehouden. Op deze manier is continue inzichtelijk hoe het met de online campagnes gaat en waar bijsturing nodig is om gestelde doelen te behalen.

Brand improvement
Flexkozijn bestaat uit ambitieuze mannen. Met continue nieuwe ideeën om uit te breiden en anderen wegen in te slaan om te anticiperen op de markt en haar omstandigheden. Nieuwe bedrijfstakken in een nieuw pand? Nieuwe logo’s met eenduidige uitstraling zijn in de maak! StraQ-marketing zorgt ervoor dat alle uitingen zowel tekstueel als visueel de Flexkozijn visie uitstralen.
Hoe het begon

Instructie- en bedrijfsvideo’s
De doelgroep komt geregeld na plaatsing van één (of meerdere) producten van Flexkozijn, terug bij Flexkozijn met de vraag hoe de deuren op slot kunnen of hoe de openslaande deuren beide geopend kunnen worden. Voor Flexkozijn de reden om StraQ-marketing in te schakelen en het marketingspel te spelen met de online marketing kaart om de doelgroep te voorzien van instructievideo’s. Het YouTube-kanaal van Flexkozijn is verder verrijkt met een bedrijfsvideo.

Naamsbekendheid vergroting met behulp van offline uitingen
Gedurende het proces van het maken van de instructievideo’s, speelde bij Flexkozijn de behoefte om meer uitingen te plaatsen om zo de naamsbekendheid van Flexkozijn te vergoten. Zodoende wordt nu ook gespeeld met de Brand improvement – kaart. StraQ-marketing ontwerpt met deze kaart verschillende uitingen in de recent ontwikkelde huisstijl van Flexkozijn. Hieronder vallen onder anderen vlaggen voor bij de plaatselijke voetbalvereniging en bus bestikkering.