Huisartsenpraktijk ut CAMPUS
Winnende 3 of kind speler

Huisartsenpraktijk UT campus, dé huisarts voor studerend Enschede. Met een vestiging op de campus en in de binnenstad in het gebouw van het Saxion, zijn studenten de belangrijkste doelgroep voor de huisartsenpraktijk. De praktijk locatie op de campus geeft niet alleen onderdak aan meerdere huisartsen, maar ook aan de tandarts, gynaecologen, diëtisten, chirurgen, radiologen en de geestelijke gezondheidszorg. De marketing uitdaging is met jongeren als doelgroep, in eerste instantie een functionele website. Waar alle zorg (afspraken maken, herhaal recepten aanvragen, lab uitslagen bekijken etc) online, zelf te regelen dient te zijn. Met daarnaast een hedendaagse, vertrouwde uitstraling en op elk device even goed bereikbaar.


Website optimalisatie
Huisartsenpraktijk UT Campus begon in 2021 het strategische marketingspel bij StraQ-marketing, met het inzetten van de website optimalisatie-kaart. Naast de hedendaagse uitstraling, gericht op jongeren, is gebruiksvriendelijkheid van de website van groot belang. Zowel op de verschillende devices als op gebied van toegankelijkheid voor mensen met een beperking. Bovendien heeft de huisartsenpraktijk als onderdeel van de zorgbranche meer Google optimalisatie aandacht nodig (- n.a.v. de Google E-A-T richtlijnen). Mede daarom zal na het ontwikkelen van de website de Huisartsenpraktijk doorgaan met de strategische Online marketing – kaart.

Online marketing
De online marketing – kaart wordt door Huisartsenpraktijk UT campus ingezet na livegang van de nieuwe door StraQ-marketing ontwikkelde website. Online marketing wordt dan ingezet om de nieuwe studenten bekend te maken met de huisartsenpraktijk en voor de werving van nieuwe patiënten. Tevens zal online marketing uitvoerig worden ingezet om recensies van de huidige patiënten te bemachtigen. N.a.v. de Google E-A-T richtlijnen zijn recensies namelijk zeer waardevol voor de waarde die Google hecht aan jou website in de zorgbranche.

Klantreis
De klantreis – kaart wordt door Huisartsenpraktijk UT Campus in gezet voor het werven en behouden van patiënten. Verschillende contactmomenten worden (ook in combinatie met de online marketing – kaart ) ingezet om nieuwe patiënten kennis te laten maken met de huisartsenpraktijk. Dit betreft zowel de nieuwe studenten die naar Enschede komen, als de huidige studenten die nog niet zijn ingeschreven voor een huisarts in de gemeente. Tevens zal na het moment van inschrijven de ‘patiënt’ reis doorgaan met contactmoment om feedback te vragen en de beleving van de patiënten te optimaliseren.