Partell
Winnende royal flush speler

Altijd zakelijk bereikbaar dankzij een zorgeloos, modern VoIP (Voice over IP) telefoniesysteem. Met een hoofdkantoor in Enschede. De marketing uitdaging van Partell is het aantonen dat telefonie niet ingewikkeld hoeft te zijn. Met het moderne cloud telefoniesysteem van Partell is een hoogwaardig telefoongesprek voor het MKB vanzelfsprekend. Met een unieke VaMo (Vast Mobiel integratie) ben je altijd bereikbaar, of je nu wel of niet op je vaste werkplek zit. Op marketing gebied heeft Partell twee doelgroepen: partners (betreft de regionale ict-leveranciers) en de eindgebruikers (betreft middenklasse ondernemers).
Eindgebruikers
De middenklasse ondernemers vormen de eerste doelgroep. Verspreid over het hele land levert Partell zakelijke telefonie, vaak over het eigen betrouwbare glasvezelnetwerk – dit betreft bedrijventerreinen verspreid over het hele land. Voor StraQ-marketing de uitdaging om de naamsbekendheid van Partell te vergroten en het mkb te laten profiteren van zorgeloze, kraakheldere telefonie. Daarnaast worden de volgende verschillende marketing kaarten ingezet:

Website optimalisatie
Om de naamsbekendheid te vergroten en voor iedereen toegankelijk te maken, op elk device, is met behulp van de website optimalisatie – kaart de website van Partell volledig onder handen genomen en in een nieuw jasje gestoken. Waarbij rekening is gehouden met Google eisen (- seo, structured data, pagespeed etc.) en gebruiksvriendelijkheid (- toegankelijkheid voor mensen met een beperking, mobiel vriendelijk etc).

Online marketing
Online marketing wordt bij Partell ingezet met verschillende content vormen. Van tekst tot video’s. Zo heeft StraQ-marketing klant-casussen geregisseerd in video’s en wordt het Youtube-kanaal geregeld aangevuld met nieuwe instructievideo’s voor de verschillende telefoontoestellen en systemen. Daarnaast wordt gewerkt aan een social media – strategie om het bedrijf op de kaart te zetten op alle denkbare, online kanalen.

Marketing automation
Om zowel de klanten als partners van Partell geregeld op de hoogte te houden van de acties en ontwikkelingen, wordt de marketing automation kaart veelvuldig gespeeld. Vanuit één overzichtelijk platform worden partners gemaild vanuit naam van de eigen partnermanagers en vindt met minimale inzet volledig gepersonaliseerde e-mail campagnes plaats.
Partnerprogramma
Daarnaast zijn regionale partners voor Partell een belangrijk doelgroep. Dit jaar zal een partnerprogramma worden ontwikkeld om partners te werven, te activeren en tevreden en betrokken te houden. Een groot onderdeel hierbij is het sponsorschap met het wielerteam Team DSM. Zoals dit jaar, waar partners van Partell de mogelijkheid krijgen om deel te nemen aan een unieke, online, inkijk achter de schermen bij grote rondes als de Giro d’Italia en de Tour de France.